Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

ΚΡΑΥΓΗ ΕΜΠΟΡΩΝ-"ΓΡΟΘΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ" ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...


(ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ) Τα χέρια ψηλά σηκώνουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης! Συμπεράσματα που προκαλούν σοκ προκύπτουν σύμφωνα με έρευνα, σε δείγμα 230 εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Οι επιχειρήσεις έχουν υποστεί δραματική μείωση του τζίρου τους, ενώ οι εννιά στους δέκα δηλώνουν απογοητευμένοι από την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης του κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. (Συμπεράσματα που προκαλούν σοκ και προβληματίζουν για το μέλλον εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών...
Η έρευνα έγινε σε εμπορικές επιχειρήσεις του Κέντρου, της Δυτικής και της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και εκτός των αποτελεσμάτων επί του συνόλου των επιχειρήσεων, υπάρχει, παράλληλα, ανάλυση αποτελεσμάτων ξεχωριστά για κάθε μία από τις παραπάνω περιοχές.

Επίσης, για το ιστορικό κέντρο της πόλης μας έχει γίνει πρόβλεψη ειδικότερης ανάλυσης αποτελεσμάτων, με βάση τις   κάτωθι περιοχές:

1.      ΕΓΝΑΤΙΑ – ΙΩΝ.ΔΡΑΓΟΥΜΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΣΥΓΓΡΟΥ (και γύρω δρόμοι)
2.      ΤΣΙΜΙΣΚΗ-ΑΓ.ΣΟΦΙΑΣ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ-ΠΡΟΞ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ (και γύρω δρόμοι)
3.      ΕΡΜΟΥ – ΒΑΣ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΔΗΜ.ΓΟΥΝΑΡΗ – Γ.ΣΤΑΥΡΟΥ-ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΑΣ (και γύρω δρόμοι)

Κάθε πέρυσι και καλύτερα! Αυτό επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνοντας μείωση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης μας, κατά μέσο όρο, σε ποσοστό 30% από πέρυσι.
Με δεδομένο μάλιστα, ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος, αλλά και η αντίστοιχη περυσινή περίοδος των εκπτώσεων ήταν, εξίσου κακές για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης μας, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και αντιμετωπίζει με αγωνία, πλέον, το μέλλον του.

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι  το 90% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ,  μόνον το 10%  δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.
Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 84% δηλώνουν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με πέρυσι, το 8% κυμάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 1% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν  έχουν διαφοροποιήσεις,  από περιοχή σε περιοχή, αφού,
q       στην περιοχή του ιστορικού ΚΕΝΤΡΟΥ μόνον το 12% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι,  το 90% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή στον τζίρο τους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.  
Βάσει των στοιχείων της έρευνας,  όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση:
Ø      στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.Δραγούμη και Βενιζέλου  οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο απογοητευτικό ποσοστό του  2%  των ερωτηθέντων
Ø      στην περιοχή της Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά το ποσοστό των ικανοποιημένων από τον τζίρο τους επιχειρήσεων ανέρχεται στο 24%
Ø      και στην περιοχή της Ερμού – Βας.Ηρακλείου-Δημ.Γούναρη, οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο 10% των ερωτηθέντων

Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού,
q       στη ΔΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 8% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση, ποσοστό 72% επί των ερωτηθέντων δηλώνει ότι υπήρξε αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι.
q       στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 6% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση, ποσοστό 82% επί των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι.

Από τους ερωτηθέντες, ποσοστό 37% θέτουν ως κύρια αιτία της πτώσης του τζίρου την οικονομική κρίση και ακολουθεί με 22% η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης την πρώτη και δεύτερη εβδομάδα, ενώ το 17% δήλωσε ότι καμία εβδομάδα των εκπτώσεων δεν ήταν καλή.

Αναμενόμενες ήταν οι απογοητευτικές απαντήσεις σε ερώτηση, εάν υπάρχει ικανοποίηση για την κίνηση  της αγοράς κατά το διάστημα προ των εκπτώσεων, αφού μόνον  το  10% δήλωσε ικανοποιημένο.

Στην ερώτηση ποιο μέτρο κατά τη γνώμη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονομικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν την αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (ποσοστό 31%), την ενίσχυση της ρευστότητας  μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων (ποσοστό 19%),την πάταξη του παρεμπορίου (ποσοστό 17%) , την ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισμού (ποσοστό 16%), την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (ποσοστό 11%)

Οι συνάδελφοι-έμποροι και οι εργαζόμενοι στις εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης μας στέλνουν κραυγή αγωνίας για την επιβίωση και το μέλλον τους και απαιτούν από την Πολιτεία να αποφασίσει και να εφαρμόσει άμεσα και δραστικά μέτρα σταθερότητας και ανάπτυξης της οικονομίας μας.
Θέτουμε υπόψη σας, τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας.
www.psema.gr - Πηγή:

Ετικέτες , , ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα